Dokładnie miesiąc minął od zakończenia sezonu F1 w Abu Zabi, a zespoły już przeniosły się na tor w Jerez, aby rozpocząć przygotowania do sezonu 2010.
Tym razem jednak w roli kierowców wystąpili młodzi, niemający doświadczenia w F1 zawodnicy. Stało się tak, gdyż pod koniec ubiegłego roku FIA zmieniła regulamin i zakazała zespołom testowania na torach pomiędzy zakończeniem sezonu a 31 grudnia. Wyjątek od tej reguły stanowią jedynie trzy dni testowe przeznaczone dla młodych kierowców.Rano w Jerez pojawiło się 9 ekip. Zespół Toyoty na skutek wycofania się z F1 zrezygnował także z testów, podczas gdy druga ekipa wycofująca się z F1 po sezonie 2009, BMW, przyjechała do Jerez aby dopełnić obietnicy i wynagrodzić Alexandra Rossiego oraz Estebana Gutierreza za swoje osiągnięcia w niższych seriach wyścigowych.
Pierwszy dzień testów rozpoczął się od bezchmurnego nieba, jednak z rana zespołom mogła dokuczać niska, jak na standardy F1, temperatura powietrza, która wynosiła zaledwie 2 stopnie Celsjusza. W ciągu dnia słońce rozgrzało jednak tor do 16 stopni, a powietrze nagrzało się do 13 kresek.
Już na samym początku pierwszej sesji testowej doszło do incydentu z udziałem kierowców ekip Red Bulla. Brandon Hartley (Toro Rosso) na 12 zakręcie stracił panowanie nad bolidem, a jadący za nim kierowca Red Bulla, Daniel Ricciardo, aby uniknąć zderzenia także wpadł w poślizg. Na torze wywieszono czerwoną flagę, a Brandon Hartley powrócił do testowania dopiero po południu.
Pod koniec sesji doszło do drugiej i jak się okazało ostatniej przerwy spowodowanej wypadkiem Andego Soucek’a, który uszkodził bolid FW31 na drugim zakręcie toru.
W sprzyjających warunkach atmosferycznych ostatecznie najszybszym kierowcą dnia został Andy Soucek, dla którego test z ekipą Williamsa był nagrodą za wygranie mistrzostw F2. Hiszpan jedno okrążenie toru Jerez pokonał w czasie 1:19,158. Drugi dzisiaj był Paul di Resta (Force India), a trzeci „najbardziej doświadczony”, z biorących udział w dzisiejszych testach, tester McLarena- Gary Paffett.
Na godzinę przed końcem dzisiejszej sesji, swój debiut za kierownicą bolidu F1 odbył Oliver Turvey (McLaren). Nieco wcześniej swoją szansę otrzymał Marcus Ericsson (Brawn/Mercedes GP).
Najaktywniejszym testerem dnia okazał się Daniel Ricciardo (Red Bull), który łącznie przejechał 113 okrążenia toru.
Jutro kolejny dzień testów w Jerez. Zapraszamy.
01.12.2009 17:26
0
a renault? Który był Renault?
01.12.2009 17:28
0
reno 9 duzo zmian ogolnie w zespolach jezsli chodzi o bolidy
01.12.2009 17:32
0
Jakby te czasy były miarodajne i oddawały siłe zespołu, to renault było 3. od końca
01.12.2009 17:33
0
Dobrze ze BMW odtrzymalo obietnicy co do jazdy bolidem dla mlodych kierowcow.
01.12.2009 17:33
0
oczywiście nie licząc nowych zespołów
01.12.2009 17:37
0
czemu są dwa McLareny??
01.12.2009 17:43
0
Wiecie czy brawn gp miał normalne kolory czy też miał kolory mercedesa ?
01.12.2009 17:51
0
Bo za kierownica McLarena zasiadalo dzisiaj dwoch zawodnikow, a Brawn GP mial swoje kolory
01.12.2009 17:55
0
a gdzie mozna zobaczyc na necie co sie dzieje ? (stronke) bo szukam po calym wszedzie i nic nie ma
01.12.2009 18:02
0
szukaj, a znajdziesz
01.12.2009 18:03
0
Usunięty
01.12.2009 18:28
0
to bolidy z tego roku wiec nie ma co patrzec na czasy a kierowcy tez niezbyt doświadczeni
01.12.2009 18:51
0
mlodzi kierowcy pokazuja na jaka jazde ich stac.. zobaczymy co bedzie w dalszych dniach.. zreszta testy sa dla nich, i jak to pokazaly poprzednie lata nic nam nie pokaza odnosnie postepow czy sil..
01.12.2009 18:51
0
Zdjęcia są na oficjalnej stronie F1, ogólnie bolidy z tego sezonu - raczej nic nie zmienione.
01.12.2009 20:35
0
"Daniel Ricciardo, aby uniknąć zderzenia także wpadł w poślizg." ale on pomysłowy :)
01.12.2009 21:12
0
Dobrze że renault dużo testowało.... ale i tak nie wiemy co....;-(
01.12.2009 22:19
0
Ciekawe jak spisuję się silnik Cooswortha
01.12.2009 22:34
0
Niech testują - może uda się " wyłowić " jakiś Młody Talent, który wkrótce zawita na dobre do F1 ... ;-)
02.12.2009 00:45
0
Ktoś pytał o bolid Brown-Mercedes jak wygląda to odpowiadam, że jest srebrno grafitowy, czubek nosa na jakieś na 40 cm grafitowy z logiem Mercedesa. Boki skrzydeł Grafitowe, Kask również grafitowo-srebrny z naciskiem na grafit.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się